SWF file not found. Please check the path.

Prawa Konsumenta w UK

 

Spis treści artykułów:

1. Dlaczego warto płacić kartą kredytową?

2. Niesprawiedliwe warunki umowy najmu - nie daj się złapać

3. Świąteczne oszustwa

4. Dobra i usługi zakupione na odległość czyli przez internet, telefon, fax lub z katalogow wysylkowych...

5. O czym pamiętać przy zakupach świątecznych, wyprzedażach i nie tylko. Kilka słów o zwrotach i wadliwych produktach.

6. Kupno samochodu.

 

 

 

Witam na stronie poświęconej ochronie konsumenta oraz praw konsumenckich w UK. Mam na imię Mariusz i pracuje w Trading Standards, Cumbria County Council, jako Community Support Officer.

Na stronie postaramy się umieścić porady dotyczące twoich praw jako konsumenta z punktu widzenia prawa cywilnego. Przede wszystkim będziemy się starać wyjaśnić jakie są wasze prawa i gdzie się udać po pomoc jeśli „coś pójdzie nie tak”. Mam tutaj na myśli zarówno sprzedaż detaliczna, kupno przez internet, usługi, dostawę usług i wiele innych. Zamieścimy na stronie przykłady z życia jak również postaram się się odpowiedzieć na wasze pytania. 

Dobrym przykładem może być zakup pary butów. Większości z nas wydaje się że jeśli po kilku dniach zmienimy zdanie sprzedawca musi nam przyjąć obuwie, jeśli oczywiście jest w nienaruszonym stanie. Okazuje sie ze prawo stanowi inaczej, sprzedawca nie musi nam przyjąć produktu jeśli jest z nim wszystko w porządku a my zmieniliśmy zdanie. Tak wiec powinniśmy zawsze sprawdzać, jaka jest polityka sklepu, co do zwrotów i reklamacji. Wszyscy przyzwyczailiśmy sie do tego ze sklepy bez problemu przyjmą niechciany przez nas produkt i oddadzą nam pieniądze, warto wiedzieć ze wywodzi się to z polityki sklepu a nie z prawa. 

Postaramy się się obalić mity i omówić sytuację z życia wzięte. Zamieścimy numery telefonów i namiary na organizacje, które pomogą wam i udziela rady, gdy „coś pójdzie nie tak”. Zajmiemy się również po krotce omówieniem sytuacji, w której pozywamy sprzedawcę lub firmę do sądu cywilnego. Zajmiemy się kupnem samochodów od dealera i osób prywatnych i co zrobić, kiedy nie wszystko pójdzie po naszej myśli. Omówimy znaczenie gwarancji i czy warto kupować dodatkowe gwarancje na sprzęt domowy i nie tylko.

To wszystko znajdziecie na tej stronie.  W miarę upływu czasu będziemy uzupełniać informacje i mam nadzieje ze wasze komentarze i pytania pozwolą nam ulepszyć wartość merytoryczna tej strony i zając się problemami, które nas naprawdę dotyczą.

No dobrze, ale co zrobić, gdy potrzebujemy pomocy teraz, dziś...W razie problemów dotyczących towarów i usług, energii i poczty możemy skorzystać z bezpłatnej pomocy jednego z pracowników Consumer Direct.

Consumer Direct jest organizacja sponsorowana przez państwo i udzieli informacji oraz porady dla konsumentów. Przez konsumentów rozumiemy zarówno kupujących jak i sprzedających towary i usługi. Więc na przykład, jeśli macie swoją firmę usługową i nie jesteście pewni, co powinno się znaleźć w kontrakcie, który podpisuje wasz klient Consumer Direct udzieli porady. Wiec, jeśli nie jesteście pewni, co zrobić w danej sytuacji zachęcam do skorzystania z tej bezpłatnej i naprawdę profesjonalnej pomocy. 

Zachęcam również do odwiedzenia naszego biura mieszczącego się na CA1 1DP na East Fire Station, Eastern Way , Carlisle lub w Cockermouth na Fairfield Station Road CA13 9PZ i rozmowy ze mną. A także drogą mailową: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 

 

Mariusz Gębura 
Community Support Officer
Trading Standards
Cumbria County Council

 

Copyright © 2008-2017 Polacy w Cumbrii. Wszelkie prawa zastrzeżone.