Dieta idealna na lato – podstawowe zasady zdrowego odżywiania!

0
46
https://savingdinner.com/4-tips-to-avoid-going-off-track/

Zanim przejdę do meritum, chciałabym wyjaśnić, że dietetykiem nie jestem i nie posiadam żadnych kwalifikacji w dziedzinie żywienia.

Mój artykuł oparty jest tylko i wyłącznie na własnym doświadczeniu I wieloletnim propagowaniu zdrowego trybu życia, w tym zdrowego, racjonalnego odżywiania.

Sezon letni sprawia, że nie mamy ochoty na spożywanie ciężkich i tłustych potraw YESSS :). Gorąca aura, wysokie temperatury, słońce… Wszystko to wręcz zachęca do zmiany dotychczasowej diety — CZEMU NIE ???

Wraz z początkiem lata powinniśmy pomyśleć nie tylko o zmianie naszej garderoby, ale także nawyków żywieniowych. W końcu kto z nas nie chciałby zaskoczyć na plaży piękną figurą i świetną formą.

Hmmmm…dla wielu z nas słowo „dieta” kojarzy się z wyrzeczeniami, uciążliwymi ograniczeniami czy liczeniem kalorii. Nic bardziej mylnego! Wystarczy jedynie odrobina silnej woli oraz zastosowanie kilku prostych zasad odżywiania, a sukces będzie gwarantowany.

  1. Odpowiednio skomponowany jadłospis

Najważniejszą zasadą zdrowego oraz racjonalnego odżywiania jest właściwa ilość składników odżywczych w codziennej diecie.

Dieta musi być bogata przede wszystkim w węglowodany, które powinny stanowić 55-60% naszych posiłków, ponieważ są one głównym źródłem energii. Znajdziemy je przede wszystkim w produktach zbożowych!

Drugim niezwykle ważnym składnikiem są tłuszcze nienasycone, które również są doskonałym źródłem energii (25-30% diety). Znajdziemy je przede wszystkim w morskich rybach, oliwie oraz orzechach.

Białko, z którego czerpiemy około 12-14% energii, jest podstawowym budulcem naszego organizmu. Dlatego zadbajmy o to, by codzienny jadłospis był bogaty w chude mięsa, jaja oraz jogurty, szczególnie, jeśli regularnie uprawiamy sport, ponieważ to właśnie białka odpowiadają za budowę masy mięśniowej.

  1. Codzienne menu

Najważniejszą zasadą zdrowego odżywania jest zjadanie 3 głównych posiłków oraz 2 przekąsek. Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia, który daje nam energię do działania i pobudza nasz metabolizm na cały dzień. Pierwszy posiłek musi być bogaty węglowodany. Lunch doskonałą propozycją jest sałatka z dodatkiem ryby, chudego mięsa oraz kaszy. Obiad, szczególnie ten jedzony pod wieczór, powinien być skomponowany z lekkich oraz łatwostrawnych produktów. W tej roli idealnie sprawdzą się gotowane warzywa oraz makaron, ryż pełnoziarnisty czy kasze.

  

  1. Owoce i warzywa w diecie.

Lato to idealny okres na dostarczanie sobie świeżych warzyw i owoców, które są bogatym źródłem witamin i minerałów. 5 porcji warzyw i owoców spożywanych codziennie pozwoli zachować nam dobre samopoczucie oraz piękny cerę nie tylko podczas letnich dni.

  1. Aktywność fizyczna

Pamiętajmy, jak ważnym uzupełnieniem diety jest aktywności fizyczna. Słońce, wysokie temperatury zachęcają nas do spędzania czasu na bieganiu, jeździe na rowerze, rolkach czy też pływaniu. Lato to idealny moment, aby dodatkowo oddawać się aktywnościom, w które możesz zaangażować swoją rodzinę i znajomych, w ramach wspólnego spędzania czasu na świeżym powietrzu.

I JAK, GOTOWI / GOTOWE NA ZMIANY? PEWNIE, ŻE TAK :)Mówi się, że człowiek jest tym co je.

Życzę Wszystkim słonecznych, beztroskich I ZDROWYCH, AKTYWNYCH wakacji.